Pages

banner

Followers

Friday, July 23, 2010

~ Sunao Ni Narenakute (2010) ~


Sunao Ni Narenakute...Hermmm... Tanggapan pertama bila layan drama neh dalam 1, 2 episod aku rasa drama ni akan buat aku rasa bosan & mengantuk. Tetapi ternyata aku salah hahaha! masuk episod seterusnya aku mula rasa drama ni aku boleh layan. Kiranya kalau habis layan 1 episod, mesti rasa nak sambung layan lagi sebab nak tau apa yang akan berlaku selepas tu...^_^ Untuk drama nie aku bagi rating 4.3/5 hahaha! . Drama nie memang layan habis dan 'best'. Drama yang mengisahkan 5 orang sahabat berkenalan melalui lawan web sosial 'Twitter'. Dorang memang rapat. Kira 'Best Friends Forever' lah.. ^_^ Drama yang mengisahkan perjalanan hidup 5 orang sahabat yang penuh dengan konflik-konflik percintaan, persahabatan serta banyak lagi. Semua Scene ada, Suka, Sedih, kejutan & macam-macam lagi yang menyentuh emosi.. Memang tak rugi la kalau layan drama nie. Aku rasa berpuas hati layan drama ni. Sebab tu aku boleh bagi rating 4.3/5... itu rating aku la.... Masing-masing ada pendapat tersendiri.. yang penting.. 'Ending' untuk drama ni tidak mengecewakan aku huhu~


Details :
  • Title: 素直になれなくて
  • Title (romaji): Sunao ni Narenakute
  • Tagline: Hard to say I love you
  • Format: Renzoku
  • Genre: Drama
  • Episodes: 11
  • Viewership rating: 11.2 (Kanto)
  • Broadcast network: Fuji TV
  • Broadcast period: 2010-Apr-15 to 2010-Jun-24
  • Air time: Thursday 22:00 
  • Theme songs: 
  • Hard to say I love you ~Ii Dasenakute~ by WEAVER
  • Insert song:  
  • Sunao ni Narenakute by Sugawara Sayuri 




















    Synopsis :
    Nakajima looks up to his father, who was a war photographer, but can only get a job as an assistant for gravure magazines. Mizuno is a provisional high school teacher, currently on probation. Nishimura is Mizuno's best friend, whose boyfriend has been avoiding her since she discovered she was pregnant. Ichihara works at a magazine where he is being blackmailed into sexual favours by his chief editor. Park, on Twitter, takes on the persona of a doctor, when he is actually working at a company that sells medical equipment to disinterested doctors, and at the same time, trying to take care of his younger sister.

    This is a story about the blossoming friendship of five young people who were brought together by Twitter, and their journey to finding honesty with each other and with themselves. 


    Cast :

    P/S : Untuk lagu tema Drama nie.. Sila Klik  Sugawara Sayuri



      No comments:

      Post a Comment

      LinkWithin