Pages

banner

Followers

Tuesday, May 25, 2010

~ Tatacara Jawab Telefon Paling Slumber.... ~

Sebenarnya cara menjawab telefon yang kita amalkan adalah salah dan kebanyakannya sama. Terpikir kah anda untuk menjawab dengan jawapan yang betul??? Jadi disini kita akan cuba untuk menukarkan jawapannya (tak la boring sangat lebih lg kalu yg kejenye memang jawab telefon) haha!



1) Soalan: haloo, may i speak to bedah please?
   Jawapan: maap sini bukan balai polis

2) Soalan: haloo, siapa disana?
   Jawapan: ntah saya kat sini,mana la saya tau sape kat sane

3) Soalan: haloo, boleh saya bercakap ngan bapak awak?
   Jawapan: nak cakap, cakap je ler buat ape tanye saya

4) Soalan: haloo, boleh sambungkan ke nombor 323?
   Jawapan: maap cik,nombor tak boleh disambung,hanye boleh dicampur

5) Soalan: haloo, mak ade rumah?
   Jawapan: mak takde rumah, bapak ade pasal rumah ni bapak yang beli

7) Soalan: boleh saya bercakap ngan siti?
   Jawapan: maap nombor yang anda dail tidak mahu memberikan perkhidmatannya
                  terima kasih

8) Soalan: haloo, tolong panggilkan samad saya nak bercakap dengannye
   Jawapan: sila panggil sendiri saya sibuk maap

9) Soalan: halloo
   Jawapan: haloo pusat sakit mental disini anda ingin mendaftar?

10) Soalan: haloo, saya nak tumpang bertanya
     Jawapan: maap ini bukan kaunter pertanyaan

11) Soalan: haloo, betul ke ini nombor 3234412?
     Jawapan: sila dail sekali lagi kalau saya masih menjawab betul le tu

12) Soalan: assalammualaikum
     Jawapan: wa'alaikummussalam (tupp!terus letak tepon salam kite wajib jawab)


P/S : Sekadar hiburan semata-mata....... hehe :p

1 comment:

LinkWithin